Virksomhedens succes afhænger i høj grad af, at der er lagt den rette salgsstrategi i forhold til markeder og afsætningskanaler, herunder brug af agenter, forhandlere og franchiseløsninger.
Det er afgørende, at virksomhedens salgsstrategi tager højde for hvilke markeder og ad hvilke kanaler virksomhedens produkter skal sælges. Det kan være en udfordring at få overblik over de mange muligheder i forhold til forhandler- og agentaftaler samt franchising – og ikke mindst at navigere i de gældende regler på området.
Vi yder kompetent og strategisk rådgivning om, hvordan virksomheden kan optimere og styrke salget. Det er vigtigt, at virksomheden fra start får lagt den rette strategi, specielt i forhold til valg af afsætningskanal.
Mulighederne er mange, og det er vores mål at finde den rette løsning og derved sikre virksomheden både økonomisk og juridisk. Vi lægger stor vægt på, at aftalegrundlaget er udformet med omhu, så den eventuelle agent/forhandler og virksomheden er helt på det rene med aftalens juridiske konsekvenser.
Vi hjælper også gerne virksomheder, der allerede er havnet i problemer med en nuværende samarbejdspartner. Forud for en eventuel ophørssituation er det vigtigt at få lagt den rette strategi, da denne kan få afgørende indflydelse på et eventuelt efterfølgende økonomisk opgør.
Vores rådgivning henvender sig virksomheder, hvad enten de sælger deres ydelser via provisionssælgere, handelsagenter, netagenter, franchiseforhandlere, selektive forhandlere eller eneforhandlere.