Folketinget har i dag vedtaget en ny markedsføringslov, som skal sikre bedre rammer for forbrugerne og samtidig give virksomhederne nemmere adgang til blandt andet at markedsføre sig på de sociale medier.
25. april 2017 | IMMATERIALRET
Formålet med den nye markedsføringslov er at få en klar og overskuelig lov, som er i overensstemmelse med EU-reguleringen. Erhvervsminister Brian Mikkelsen udtaler: ”Markedsføringsloven beskytter forbrugerne mod vildledning og aggressiv markedsføring, og samtidig understøtter vi effektiv og fair konkurrence mellem virksomhederne til gavn for markedet og forbrugerne.”
De væsentligste ændringer i loven er, at
Den nye markedsføringslov træder i kraft den 1. juli 2017. Du kan læse den endelige lov via linket nedenfor.
Vores eksperter står klar til at rådgive dig vedrørende de nye regler. Du er altid velkommen til at kontakte nedenstående for en uforpligtende drøftelse.