Datarum

Under due diligence-fasen er det ofte relevant at etablere et fysisk eller digitalt datarum til håndteringen af det ofte meget omfattende indsamlede materiale til gennemgang af et eller flere køberemner.

En virksomhedsoverdragelse sker ofte under et stort tidspres.  Det stiller store krav til, at de forskellige dele af processen afvikles hurtigt, men også grundigt og professionelt. I den forbindelse assisterer vi med at etablere, drive og afvikle datarummet samt præsentere datarumsmaterialet på en professionel og let tilgængelig måde.

Vi hjælper med etableringen, driften og afviklingen af både fysiske og virtuelle datarum. Som en del af TVC Advokatfirmas rådgivning indgår valg af datarumsform, så vi sammen sikrer, at du vælger den datarumsform, der passer bedst til din virksomhedsoverdragelse.

Vi rådgiver bl.a. om:

  • Valg af datarumsform
  • Etablering af datarum, herunder indsamling af dokumenter, indeksering, vejledning om Q&A-procedure (request-procedure) og alt det praktiske
  • Drift af datarum, herunder sikring af datarumsproceduren, sikring af tavshedserklæringer, opdatering af datarumsmaterialet, teknisk support
  • Afvikling af datarum, herunder udarbejdelse af dokumenter til brug for afviklingen som f.eks. datarumsprocedure og fortrolighedserklæringer, kontrol af effektiv nedlukning af datarummet